چگونه برای تجارت خود شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

 چگونه برای تجارت خود شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

فرقی ندارد که کسب و کار شما تازه تاسیس شده باشد یا سال هاست در حال کار هستید، شبکه های اجتماعی یک استراژیست که باید به سیستم بازاریابی خود اضافه کنید. امروز می خواهیم به شما در این زمینه کمک کنیم. قبل از شروع کار بهتر است یک آدرس ایمیل برای تمامی شبکه ها ایجاد کنید چرا که شما قرار است ایمیل های بسیاری از این شبکه ها دریافت کنید و توصیه می شود ایمیل شخصی خود را درگیر این کار نکنید.شبکه های اجتماعی

 

از چه شبکه های اجتماعی بهتر است استفاده کنید؟

اولین نکته این است که وارد حوزه هایی شوید که برای کسب و کار شما منطقی تر باشد و لازم نیست وارد تمامی شبکه های معروف شوید و بدانید که هیچ شبکه اجتماعی نیست که برای تمامی کار ها مفید باشد. لازم نیست برای تجارت خود مسئولی ویژه ی شبکه های اجتماعی داشته باشید و کافی است یکی از کارمندان و یا حتی خودتون شبکه ها را مدیریت، پست ها را به اشتراک بگذارید و به مشتریان پاسخگو باشید.

 

علاوه بر اینکه بعضی از شبکه ها ممکن است مناسب تجارت شما نباشند بعضی هم ممکن است به مذاق شخص شما خوش نیاید و دلیلی ندارد که خود را مجبور کنید در تمامی شبکه ها فعالیت داشته باشید. در ابتدای کار یکی دو شبکه را که بیشتر میپسندید انتخاب کنید و در آینده می توانید فعالیت خود را گسترش دهید.

 

در دنیای امروز بیشترین محبوبیت را شبکه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر دارند و اگر تمرکز اصلی شما بر روی محتوای ویدئویی است می توانید یوتیوب و یا همتای ایرانی آن یعنی آپارات را نیز مدنظر قرار دهید. اگر هم بیشتر تمرکز شما بر بخش شرکتی است می توانید از لینکداین استفاده کنید.

 

1. چگونه پیج اینستاگرام خود را ایجاد کنید؟

بهترین و به روز ترین ابزار برای معرفی خود به دیگران اینستاگرام است و ایجاد اکانت در آن کار بسیار ساده ای است و شما به حساب ایمیل و شماره تلفن همراه نیاز دارید. برای نام پیج از نام شرکت خود استفاده کنید و برای عکس پروفایل از لوگوی شرکت خود استفاده کنید و البته به خاطر داشته باشید تم ها و بکگراند پست ها در پیج شما بهتر است مشابه وبسایت شما باشد.

 

چه مطالبی را باید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید؟

در تمامی شبکه ها مهم ترین اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که هدف دار پست بگذارید و همواره به این مسئله فکر کنید که برای چه مخاطبانی محتوا ایجاد می کنید و هدف اصلی شما برای این پیج چیست، که این هدف غالبا آشنایی افراد بیشتری با کسب و کار شما مخصوصا وبسایت و خدماتی است که با آن همراه می شود.

 

برنامه ای برای محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید داشته باشید که تنها تبلیغاتی نباشد و آن قدر جذاب باشد که مخاطبان را به هدف اصلی شما جلب نماید. برخی از مفید ترین کار هایی که نه تنها در پیج اینستاگرام خود بلکه در دیگر شبکه ها میتوانید استفاده کنید را با هم بررسی میکنیم:

 

اطلاع رسانی از تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه مخصوص کسانی که شما را دنبال می کنند: امروزه افراد بیشتر و بیشتری بر اساس تبلیغ ها و پیشنهاد هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنند تصمیم به خرید کردن از سایت ها و یا استفاده از خدمات می کنند. از این روش می توانید برای جلب توجه بیشتر کاربران به صفحه ی خود نیز استفاده کنید مخصوصا اگر پیشنهاد ها محدودیت زمانی و یا کمی داشته باشند.

 

مطالب مربوط به روش کاری تجارت شما: می توانید در صفحه ی خود از روند انجام کار ها و خدمات پست بگذارید و به مخاطبان نشان دهید چگونه کار ها را انجام می دهید و این پروسه باعث می شود مشتریان به شما احساس نزدیکی بیشتری کنند، به طور مثال اگر برای شیرینی فروشی خود می خواهید پیج ایجاد کنید با این روش تنها از نتیجه نهایی پست نمی گذارید و از مراحل ساخت و ارسال برخی شیرینی ها نیز می توانید پست های جذابی بسازید.

 

نظر مشتریان را جویا شوید: با استفاده از اینستاگرام می توانید به راحتی نظر سنجی کنید و با کسب انتقاد ها هم به مشتریان توجه نشان دهید و هم کار خود را بهتر کنید.

 

اخبار و اعلام اتفاق های جدید: شما می توانید با استفاده از پیج خود با مخاطبان ارتباط نزدیکی داشته باشید و آن ها را از اتفاقات جدید آگاه کنید.

 

ارائه و نشان دادن بهتر محصولات: در پیج خود می توانید به بهترین شکل و بسیار کارآمد تر از روش حضوری و حتی سایت خدمات خود را به نمایش عموم بگذارید.

 

به صورت زنده در ارتباط بودن با استفاده از سرویس لایو: لایو استریم که قابلیتی مخصوص اینستاگرام است این امکان را برای شما فراهم کرده است که در هنگام اتفاقات و یا لحظه های ویژه با مشتریان خود به صورت زنده در ارتباط باشد.

 

چه قدر در روز پست بگذاریم؟

مهم تر از تعداد پست ها کیفیت آن ها است و اگر توانایی تامین پست های جذاب را دارید می توانید در روز بین دو تا پنج پست بگذارید فقط مواظب باشید پست ها همگی شبیه به هم نباشند چرا که ممکن است مخاطبان را دل سرد کنید و البته بهترین زمان ها برای پست گذاشتن شب و صبح است و هیچ گاه پشت سر هم و با فاصله کم پست نگذارید چرا که بازدهی پیج شما پایین خواهد آمد.

 

2. چگونه کانال تلگرام ایجاد کنیم؟

بعد از اینستاگرام بهتر است به سراغ تلگرام بروید زیرا تلگرام محبوبیتی صعودی دارد مخصوصا در کشور ما و البته فرقی که با اینستاگرام دارد این است که بسیار بستر مناسب تری برای محتوای متنی است و مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با هم خواهند کرد و البته اشتراک گذاری و استفاده از محتوا نیز بسیار آسان تر است چرا که در تلگرام توانایی دانلود کردن پست ها و ذخیره آن ها برای آینده نیز وجود دارد.

 

چه مطالبی را باید در تلگرام به اشتراک بگذارید؟

علاوه بر مطالبی که در بالا برای اینستاگرام گفته شد مهم ترین نکته برای تلگرام ارتباط نزدیک تر بین شما و مخاطبان است و شما می توانید با استفاده از ایجاد گروه و یا بات های مختلف حتی این ارتباط را بهتر کنید و انجمن هایی را برای خود ایجاد کنید.

 

امکان استفاده از محتوای صوتی: امکانی مخصوص تلگرام که شبکه های دیگر آن را ندارند اشتراک گذاری محتوای صوتی است که می تواندخیلی برای شما مفید باشد.

 

سخت تر بودن دسترسی به آن: متاسفانه در کشور ما استفاده از شبکه هایی مانند تلگرام و یوتیوب و حتی توییتر با دشواری هایی به همراه است که می تواند باعث مصرف بیش از حد اینترنت و یا آزار هایی در هنگام استفاده از آن ها باشد.

 

امکان ایجاد گروه به صورت کارآمد تر نسبت به رقبا: در حال حاضر بهترین روش برای ایجاد گروه و بیشترین اختیارات را تلگرام به شما می دهد.

 

چه قدر در روز پست بگذاریم؟

در نهایت برای تعداد پستی که در روز می گذارید کافی است مانند اینستاگرام عمل کنید.

 

3. چگونه صفحه بیزینس توییتر ایجاد کنیم؟

توییتر یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های ایجاد اکانت را دارد کافی است وارد صفحه ثبت نام شوید و در صورتی که اسم شرکت شما قبلا استفاده شده بود اسم شهر و یا منطقه ی خود را به انتهای آن اضافه کنید. مانند شبکه های دیگر تصویر مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید و ادامه دهید.

طراحی سایت 

 

چه مطالبی را باید در توییتر به اشتراک بگذارید؟

با توجه به آمار های به دست آمده مخاطبان توییتر، تحصیل کرده ترین افراد در بین شبکه های اجتماعی هستند پس بهتر است محتوای شما تخصصی و جدی باشد و بهتر است پست های تفریحی را در دو شبکه ی دیگر به اشتراک بگذارید و البته پست ها را سر راست و خلاصه در نظر بگیرید چرا که کاربران با تنها یک نگاه تصمیم خواهند گرفت پیج شما برایشان مناسب است یا خیر.

 

با توجه به اینکه توییتر به صورت عمده برای محتوای متنی استفاده می شود تلاش کنید از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیایید.

 

چه قدر در روز پست بگذاریم؟

پست گذاشتن در توییتر نیازمند هوشمندی بیشتری است ولی در صورتی که پست های جذابی دارید نیازی به خود داری و محدود کردن تعداد پست نیست.

 

چه مواردی را در صفحه ی پروفایل خود ذکرکنید:

با وجود اینه تمامی شبکه ها کمی تفاوت دارند ولی این اطلاعات را بهتر است در تمامی صفحه های خود بیاورید.

 

لینکی به سایت شما: یکی از مهم ترین مواردی که باید رعایت کنید و به این روش می توانید مخاطبان را به سایت خود روانه کنید لینک به سایت شماست.

 

بخش درباره ما: تمامی صفحه ها نیازمند بخشی هستند تا مخاطبان با شما و دیگر صفحه های شما آشنا شوند.

 

اطلاعات ارتباطی: در هر زمینه ای که فعالیت دارید بهتر است بخشی را در نظر بگیرید تا مخاطبان بتوانند به آدرس ایمیل، تلفن شرکت و مانند آن دست پیدا کنند.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

منبع: https://bisunweb.com/mag/how-to-make-social-media-for-your-business/

Comments

Popular posts from this blog

نزدیکترین هتل ها به میدان تکسیم استانبول را بشناسید

هزینه زندگی در استانبول

با خرید ملک و آپارتمان در استانبول ترکیه صاحب پاسپورت و اقامت ترکیه شوید: